امداد کرج 24
امداد خودرو کرج و مکانیک سیار

راهنمای خرید خودرو دست دوم

راهنمای خرید خودرو دست دوم

با توجه به سابقه امداد خودرو کرج در زمینه خودرو، خرید ماشین دست دوم نیازمند دانش و تجربه بالا می باشد. پس نباید بدون تخصص یا اطلاعات اقدام به خرید خودرو کرد به همین علت ما در این مقاله به راهنمای خرید خودرو دست دوم میپردازیم.

راهنمای خرید خودرو دست دوم

برای تهیه و خرید ماشین دست دوم لازم است تا بسیاری از موارد مهم را بررسی کنیم تا بدون ایجاد مشکل یک خودروی سالم و مناسب را خریداری کنیم.

در ادامه مهمترین مواردی که هنگام خرید خودروی دست دوم لازم است تهیه کنید را بررسی خواهیم کرد.

بررسی موتور خودرو

هنگام خرید خودرو دست دوم یکی از مهمترین موارد در آزمایش بررسی سلامت موتور آن است. جهت بررسی موتور زمانی که ماشین روشن است کاپوت را بازکنید سپس درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه، اگر دود مشاهده شد نیازمند تعمیرات اساسی در موتور خوردو می باشد که جهت بررسی بیشتر آن با کارشناسان باتجربه مشورت کنید که معمولا رفع همچین ایرادی نیازمند هزینه زیادی می باشد.

خروج دود آبی از اگزوز ماشین نشان دهنده مشکل اساسی در موتور ماشین است، این دود آبی رنگ معمولا هنگام استارت خودرو از اگزوز خارج می‌شود. برای مشاهده این دود خودتان پشت ماشین باشید و از فردی بخواهید که ماشین را روشن کند و دور موتور را بالای 5 هزار ببرد و ببینید که دود آبی از اگزوز موتور خارج میشود یا خیر.
اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد،نشان دهنده این است که از ماشین به درستی مراقبت نشده . روغن ماشین را با چک کردن گیج روغن چک کنید. روغن غلیظ و کثیف به نشان دهنده موتور کثیف است.

اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالا آب وجو دارد ، که این اتفاق اکثرا به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر میباشد . تعمیر این ماشین با این مشکل بزرگ ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد.

اگر وضعیت روغن ماشین خوب باشد روغن نیمه‌ شفاف و به رنگ عسلی میباشد. روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد . اگر روغن ماشین مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از ماشین به خوبی مراقبت و رسیدگی نشده.

لازم به ذکر است با توجه به مکمل هایی که در بازار وجود دارد میتواند این دود را از بین ببرد و این طور نشان دهد که موتور ماشین سالم است بهترین کار این است هنگامی که حتما قصد کردید خودرویی را بخرید اولین کار این است که جهت بررسی موتور بلافاصله روغن آن را به طور کامل عوض کنید و سپس از موتور آن تست بگیرید.

بررسی موتور ماشین
بررسی سیم کشی ماشین

بررسی سیم کشی خودرو

جهت خرید خودرو دست دوم حتما نیاز است که سیم کشی های خودرو به طور کامل بررسی شود شاید به ظاهر رفع ایرادات سیم کشی کم هزینه بر باشد ولی خودرویی که سیم کشی آن زیاد دست خورده است و تعمیر شده است هر لحظه ممکن است ایراد جدیدی پیدا کند و روشن نشود و کلا شما را از داشتن خودرو منصرف کند و همیشه مجبور به استفاده از خودروبر و خودروسوار شوید.

بنابراین هنگام خرید خودرو حتما به سیم کشی سالم توجه ویژه ای شود.

بررسی بدنه خودرو

تشخیص رنگ خودرو
بررسی رنگ خودرو

چک کردن بدنه خودرو از نظر رنگ شدگی و یا وجود ضربه و یا تصادفی بون باید توسط کارشناسان خبره و با تجهیزات مناسب انجام شود بهتر است این کار را به نمایندگی های مجاز تشخیص رنگ بسپارید.

ضربه های کوچک و یا رنگ شدگی های کم ، تاثیر خاصی در استفاده از خودرو ندارد ولی وجود ضربه و یا ترک خوردگی حتی با وجود ترمیم در قسمت های خاصی از خودرو از جمله شاسی باعث میشود به مرور زمان شما هزینه های گزافی جهت ترمیم ان ناحیه بپردازید.

بنابراین بهتر است که از خریدن خودروهای که تصادف شدید داشته اند و یا در قسمت های خاصی مثل شاسی ضرب دیدگی دارند اجتناب کنید
از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو دست دوم دقت نمایید این است که فقط به کیلومتر خودروها توجه نکنید چون تقریبا 70% درصد خودروهای دست دوم کیلومتر آنها دست کاری شده است و معیارهایی از قبیل رنگ دستگیره ها و رنگ قطعاتی که مورد استفاده دست قرار میگیرند و یا میزان مصرفی ساییدگی دیسک ترمز خودروها توجه کنید.

بررسی جلوبندی خودرو

جهت بررسی جلوبند خودرو باید خودرو را به حرکت در آورید و چند معیار که به شرح آن میپردازیم را مورد بررسی قرار دهید ابتدا خودرو را در سرعت های مختلف در خیابانی که سطح کاملا صاف داشته باشد به حرکت درآورید و فرمان خودرو را طوری که روی ان کنترل داشته باشید ول کنید ببینید که خودرو انحراف دارد یا نه سپس خودرو را روی سرعت گیر ها تست کنید که آیا صدای تق تق از جلو و عقب خودرو می آید یا نه که البته مطمن شوید که حتما این صداها از جلوبندی و عقب بندی خودرو است.

در رابطه با این مورد بهتر است این را بدانید که ایرادات جلوبندی و عقب بندی خودرو به راحتی قابل رفع هستند و اگر تمایل داشتید خودرویی را بخرید بخاط این مورد از خرید ان اجتناب نکنید و جهت هزینه تعمیر آن بهتر است با فروشنده خودرو جهت تعمیر ان به تفاهم برسید.

در کل بهتر است در زمان خرید خودرو دست دوم اگر تجربه کافی ندارید حتما از دانش افراد با سابقه در این حوزه استفاده کنید چون در بعضی موارد حتی افراد باتجربه هم نمیتوانند به طور کامل خودرو دست دو را 100% پایش کنند.

راهنمای خرید ماشین دست دوم

در مقاله ای که آن را خواندید بهترین روش ها و راهنمای خرید خودرو دست دوم را به صورت جزء به جزء به شما معرفی کردیم و هر کدام را شرح دادیم. با در بررسی این نکات امکان انتخاب خودرویی سالم را خواهید داشت.

تماس با کارشناس